cadeauicon--discounteuroicoon_filtericoon_icoon/bushalte_NS_BlueNS_spoordeel_iconsicoon/koffie_beker_NS_Blueicoon_icoon/koffie_beker_NS_Blueicoon_stoelAsset 11OV punticon_overcheckicoon_poi--smallicoon/POI_NS_Blueicoon_refreshicon--subscription-route-freesterAsset 10
Naar content

Hoofdnavigatie

Veelgestelde vragen

Bekijk de meest gestelde vragen over NS Zoneaxi.

Bij overige vragen, neem contact op met klantenservice NS Zonetaxi (0900 – 6798294) of stuur ons een e-mail nszonetaxi@transvision.nl.

Wat is NS Zonetaxi?

Met NS Zonetaxi maakt u van uw treinreis een comfortabele deur-tot-deur-reis. Hiermee reist u gemakkelijk én snel van en naar het station tegen een aantrekkelijk vast tarief per zone tot 2 kilometer.

Wat is NS Zonetaxi?

Hoe boek ik een NS Zonetaxi rit?

U boekt een taxi vooraf bij het plannen van uw reis of onderweg tot 30 minuten van tevoren, via www.nszonetaxi.nl.

Hoe boek ik een NS Zonetaxi rit?

Moet ik me aanmelden voor NS Zonetaxi?

Nee, dat is niet nodig: u kunt gemakkelijk (ook zonder account) een taxi boeken. Afrekenen gaat veilig en gemakkelijk vooraf via iDEAL.

Moet ik me aanmelden voor NS Zonetaxi?

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Als geregistreerde gebruiker kunt u achteraf betalen via automatische incasso. Heeft u geen account? Dan kunt u gebruik maken van iDEAL en vooraf betalen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Op welke stations kan ik NS Zonetaxi vinden?

NS Zonetaxi is per december 2018 beschikbaar op 377 NS stations. 
Bekijk hier of Zonetaxi op uw station beschikbaar is.

Op welke stations kan ik NS Zonetaxi vinden?

Wanneer rijdt NS Zonetaxi?

NS Zonetaxi rijdt van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat. Van de eerste tot en met de laatste trein.

Wanneer rijdt NS Zonetaxi?

Welke routes kan ik reizen?

Een taxirit met NS Zonetaxi gaat altijd naar het station, of vanaf een station naar een eindbestemming met een maximum van 30 kilometer.

Welke routes kan ik reizen?

Hoe werkt het zonesysteem?

NS Zonetaxi werkt met een voordelige en eenvoudige tariefstructuur. Het starttarief is €7,30 voor de eerste zone tot 2 kilometer. Vervolgens betaalt u € 3 per gereden 2 kilometer.

Hoe werkt het zonesysteem?

Kan ik een rit annuleren?

Ja, als geregistreerde klant kunt u uw rit annuleren als u inlogt op www.nszonetaxi.nl. Bent u niet geregistreerd, dan kunt u uw rit annuleren door op de button ‘annuleren’ te klikken in de e-mailbevestiging. 

Kan ik een rit annuleren?

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

NS Zonetaxi doet haar uiterste best om uw rit op tijd en goed te laten verlopen. Toch kan het zijn dat u klachten heeft. Als geregistreerde klant kunt u uw klacht kwijt via het overzicht van uw gereden ritten.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Waarom is het tarief gewijzigd?

Per 3 december heeft er een tariefswijziging plaats gevonden en is het starttarief veranderd van €6 naar €7,30. Het starttarief stijgt met €1,30.

Waarom is het tarief gewijzigd?

Ik wil een reis boeken, maar ik kan het station niet selecteren in het boekingsscherm. Hoe kan dat?

U kunt op bijna alle stations NS Zonetaxi boeken. Om de kwaliteit van NS Zonetaxi te borgen, worden ritten voor NS Zonetaxi enkel door vervoerders uitgevoerd waar duidelijke afspraken mee gemaakt zijn.

Ik wil een reis boeken, maar ik kan het station niet selecteren in het boekingsscherm. Hoe kan dat?